V souladu s §8 odst. 2 vyhl. č,. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů se souhlasem zřizovatele je provoz školní družiny přerušen v termínech:
19.2.-23.2.2024
Ve školním roce 2023/24 je do školní družiny zapsáno k pravidelné činnosti 10 žáků, čímž je plně naplněna kapacita ŠD.
RANNÍ DRUŽINA – není ve školním roce 2023/24 otevřena pro malý zájem zákonných zástupců o její provoz
ODPOLEDNÍ DRUŽINA
- PONDĚLÍ 12.45 -15.00
- ÚTERÝ 11.45 -15.00
- STŘEDA 12.45 -15.00
- ČTVRTEK 11.45-15.00
- PÁTEK 11.45 -15.00
Vychovatelka školní družiny: Mgr. Pavlína Mertová
Školní družina je zařízení zájmového vzdělávání. Hlavním posláním je zabezpečení bezpečnosti, zájmové činnosti a odpočinku žáků. Učí žáky zábavě a spolupráci, na obědech základům stolování a hygieny. Mimo činnosti výchovně vzdělávací plní družina funkci sociální, tzn. dohled nad žáky po určitou dobu po skončení vyučování. Prostory školní družiny jsou umístěny v přízemí budovy. Vyzvedávání dětí je zprostředkováno zákonným zástupcům elektronickým otevíráním.
Směrnici ŠD najdete v sekci Dokumenty.
PONDĚLÍ – KREATIVNÍ DEN
ÚTERÝ – SPORTOVNÍ HRY
STŘEDA – PROMÍTÁNÍ FILMŮ
ČTVRTEK – SPOLEČENSKÉ HRY
PÁTEK – VÝUKOVÉ PROGRAMY NA POČÍTAČÍCH
Plán školní družiny na rok 2023/2024
Plán školní družiny na rok 2023/2024
ZÁŘÍ 2023
-
Seznámení se s novými žáky a přivítání nováčků ve ŠD, vítáme se s kamarády, seznámení se se školní družinou, poučení žáků ve ŠD o bezpečnosti a chování
-
Utváření vztahů mezi dětmi
-
Pobyt na školním hřišti a školní zahradě
-
Podzimní příroda, pozorování změn v přírodě, znaky podzimu, podzimní měsíce
-
Malování a tvoření s podzimní tématikou, práce s přírodním materiálem
ŘÍJEN 2023
-
Barvy podzimu
-
Podzimní příroda, volnočasové aktivity na podzim, typické podzimní činnosti
-
Práce s přírodními materiály
-
Mezinárodní den zvířat (4.10.) , povídání si o zvířatech, o domácích mazlíčcích
-
Pobyt na školním hřišti a školní zahradě
-
Halloween (výzdoba ŠD)
LISTOPAD 2023
-
Legenda o sv. Martinovi
-
Příprava na Advent
-
Výroba vánočního přání, vánočních ozdob a dekorací
-
Podzim, podzimní měsíce, změny v počasí, změny v přírodě
PROSINEC 2023
-
Zima příroda, pozorování změn v přírodě, znaky zimy, zimní měsíce
-
Adventní čas
-
Lidové tradice, zvyky, koledy (pracovní listy)
-
Čert a Mikuláš (omalovánky, pracovní listy)
-
Adventní kalendář, dopis Ježíškovi
-
Tvoření (vánoční ozdoby, svícny, pečení perníčků a cukroví)
LEDEN 2024
-
Co přináší zimní období, zimní příroda, zvířata v zimě, krmítka
-
Hry na sněhu
-
Bezpečnost na sněhu a ledu
-
Tři králové
-
Tvoření se zimní tématikou
ÚNOR 2024
-
Zimní sporty
-
Hry na sněhu
-
Masopust (výroba karnevalové masky)
BŘEZEN 2024
-
Příroda se probouzí, jarní kytky, mláďata
-
Jarní příroda, pozorování změn v přírodě, znaky jara, jarní měsíce
-
Březen-měsíc knihy
-
Tvoření jarních dekorací, práce s přírodním materiálem
-
Velikonoce – svátky jara, zvyky, tradice, výzdoba
-
Velikonoční tvoření, pečení perníčků
DUBEN 2024
-
Duben-měsíc bezpečnosti (pravidla silničního provozu, chodec x cyklista, dopravní značky
-
Den Země, třízení odpadu
-
Pobyt na hřišti
KVĚTEN 2024
-
Jaro v květu (stromy, kytky), jarní příroda
-
Výroba jarních květin
-
Tvoření s jarní tématikou
-
Aktivity na školním hřišti a školní zahradě
ČERVEN 2024
-
Příroda v létě, pozorování změn v přírodě, znaky léta, letní měsíce
-
Tvoření s letní tématikou
-
Den dětí
-
Těšíme se na prázdniny
-
Ochrana zdraví, úrazy, nebezpečí při koupání a letních aktivitách, nebezpečí v přírodě
-
Povídání o končícím školním roce, hodnocení školního roku, plány na prázdniny
-
Povídání o tom, co se mi líbilo a nelíbilo ve školní družině
-
Pobyt na hřišti a školní zahradě
V tomto školním roce se budeme zabývat podporou tvořivého a logického myšlení žáků, budeme vést žáky ke spolupráci, respektu k ostatním, vnímavosti. Chceme podporovat jejich zájmy, vytvářet u nich pozitivní vztah k přírodě, posilovat pozitivní návyky a přispívat k prevenci sociálně patologických jevů. Žáci mají prostor i pro spontánní činnosti, aby mohli rozvíjet samostatný projev a rozhodování.
Tematicky se budeme zabývat čtyřmi ročními obdobími, aby si žáci upevnili znalosti z výuky a aby se dobře orientovali v čase.
Budeme opakovat:
-
měsíce vztahující se ke konkrétnímu ročnímu období,
-
znaky typické pro toto období,
-
změny v počasí, v přírodě (zvířata, rostliny)
-
aktivity a činnosti člověka v tomto ročním období,
-
svátky.
V průběhu školního roku budeme pracovat s knihou:
Váchová, Šárka. Chaloupka na vršku. Albatros, Praha 2009. ISBN 978-80-7404-159-4
Autorka knihy popisuje střídání ročního období spojené s různými zvyky a tradicemi, které se dochovaly dodnes a doplňuje je pořekadly, příslovími a lidovými písničkami.
Výtvarná a pracovní činnost bude tematicky směřovat ke konkrétnímu ročnímu období, případně svátkům (Vánoce, Velikonoce).