RANNÍ DRUŽINA – není ve školním roce 2025/2026 otevřena pro malý zájem zákonných zástupců o její provoz
Vychovatelka školní družiny: Mgr. Pavlína Mertová
Školní družina je zařízení zájmového vzdělávání. Hlavním posláním je zabezpečení bezpečnosti, zájmové činnosti a odpočinku žáků. Učí žáky zábavě a spolupráci, na obědech základům stolování a hygieny. Mimo činnosti výchovně vzdělávací plní družina funkci sociální, tzn. dohled nad žáky po určitou dobu po skončení vyučování. Prostory školní družiny jsou umístěny v přízemí budovy. Vyzvedávání dětí je zprostředkováno zákonným zástupcům elektronickým otevíráním.
Směrnici ŠD najdete v sekci Dokumenty.
PONDĚLÍ – KREATIVNÍ DEN
ÚTERÝ – SPORTOVNÍ HRY
STŘEDA – PROMÍTÁNÍ FILMŮ
ČTVRTEK – SPOLEČENSKÉ HRY
PÁTEK – VÝUKOVÉ PROGRAMY NA POČÍTAČÍCH
Plán školní družiny na rok 2025/2026
„ Jsme kamarádi“
Plán školní družiny na rok 2025/2026
„ Jsme kamarádi“
ZÁŘÍ 2025
Společný začátek – aktivity zaměřené na seznamování a budování týmu
-
Seznámení se s novými žáky a přivítání nováčků ve ŠD, vítáme se s kamarády, seznámení se se školní družinou, poučení žáků ve ŠD o bezpečnosti a chování
-
Utváření vztahů mezi dětmi, hry zaměřené na komunikaci, spolupráci a respekt
-
Vytváříme družinová pravidla
-
Pobyt na školním hřišti a školním dvoře – míčové hry
-
Podzimní příroda, pozorování změn v přírodě, znaky podzimu, podzimní měsíce
-
Malování a tvoření s podzimní tématikou, práce s přírodním materiálem
-
Odpočinková činnost – září s Maxipsem Fíkem (pohádka, kniha, omalovánka)
ŘÍJEN 2025
Měsíc přátelské výzvy – mezinárodní den přátelství (upevňování vztahů mezi žáky)
-
Strom přátelství, hry v kruhu, týden vzájemné pomoci
-
Barvy podzimu, pozorování přírody
-
Podzimní příroda, volnočasové aktivity na podzim, typické podzimní činnosti
-
Práce s přírodními materiály
-
Pobyt na školním hřišti a školní zahradě (míčové hry, motokáry)
-
Halloween (výzdoba ŠD)
-
Odpočinková činnost – říjen s Malou čarodějnicí (pohádka, kniha, omalovánka)
LISTOPAD 2025
Měsíc kouzelných slovíček – rozvíjení vztahů a spolupráce ve skupině
-
Legenda o sv. Martinovi
-
Příprava na Advent
-
Výroba vánočního přání, vánočních ozdob a dekorací
-
Podzim, podzimní měsíce, změny v počasí, změny v přírodě
-
Společenské a deskové hry (umět vyhrát ale i prohrát)
-
Pobyt v tělocvičně (hry s míčem, švihadlem)
-
Odpočinková činnost – listopad s Makovou panenkou a motýlem Emanuelem (pohádka, kniha, omalovánka)
-
Zdobení vánočního stromečku na náměstí, akce města
PROSINEC 2025
Měsíc vánočních překvapení – vánoční akce a výroba dárků
-
Zimní příroda, pozorování změn v přírodě, znaky zimy, zimní měsíce
-
Adventní čas
-
Lidové tradice, zvyky, koledy (pracovní listy)
-
Čert a Mikuláš (omalovánky, pracovní listy)
-
Adventní kalendář, dopis Ježíškovi
-
Tvoření (vánoční ozdoby, svícny aj.)
-
Pečení perníčků a cukroví, zdobení
LEDEN 2026
Měsíc společných cílů – novoroční předsevzetí. Diskuze o společných cílech a podpora jejich dosahování, společné aktivity zaměřené na zlepšování vztahů a komunikace
-
Co přináší zimní období, zimní příroda, zvířata v zimě, krmítka
-
Rok, měsíc, týden – práce s kalendářem, orientace v čase
-
Hry na sněhu
-
Bezpečnost na sněhu a ledu
-
Tři králové
-
Tvoření se zimní tématikou
-
Odpočinková činnost – leden s Křemílkem a Vochomůrkou (pohádka, kniha, omalovánka)
ÚNOR 2026
Měsíc respektu a sebelásky – aktivity zaměřené na projevování respektu k názorům druhých, podpora kamarádů, učíme se říkat ne
-
Zimní sporty
-
Hry na sněhu
-
Masopust (výroba karnevalové masky)
-
Pohybové hry na sněhu, venkovní aktivity s důrazem na fair play a vzájemnou podporu
-
Odpočinková činnost – únor s Vílou Amálkou (pohádka, kniha, omalovánka)
BŘEZEN 2026
Oslava jara, mezinárodní den bezpečného internetu. Podpora bezpečného a respektujícího on-line chování mezi kamarády
-
Příroda se probouzí, jarní kytky, mláďata
-
Jarní příroda, pozorování změn v přírodě, znaky jara, jarní měsíce
-
Březen-měsíc knihy
-
Tvoření jarních dekorací, práce s přírodním materiálem
-
Týden bez počítače a tabletu, bezpečný internet
-
Odpočinková činnost – březen s hajným Robátkem a jelenem Větrníkem (pohádka, kniha, omalovánka)
-
Zdobení velikonočních břízek na náměstí, akce města
DUBEN 2026
Měsíc společné péče o planetu – aktivity zaměřené na ochranu životního prostředí a společnou péči o planetu, úklidová akce
-
Duben-měsíc bezpečnosti (pravidla silničního provozu, chodec x cyklista, dopravní značky
-
Den Země, třízení odpadu, vliv klimatických změn na životní prostředí, ochrana přírody
-
Velikonoce – svátky jara, zvyky, tradice, výzdoba, výzdoba školní družiny
-
Velikonoční tvoření, pečení perníčků
-
Pobyt na hřišti
-
Odpočinková činnost – duben s Káťou a Škubánkem (pohádka, kniha, omalovánka)
KVĚTEN 2026
Měsíc rodinných vztahů – aktivity zaměřené na projev vděčnosti a respektu k rodině
-
Jaro v květu (stromy, kytky), jarní příroda
-
Výroba jarních květin, výzdoba školní družiny
-
Tvoření s jarní tématikou
-
Rodina – povídání o rodině, fotografie
-
Den matek – drobný dáreček
-
Aktivity na školním hřišti a školní zahradě, pobyt na školním dvoře
-
Odpočinková činnost – květen s Rumcajsem (pohádka, kniha, omalovánka)
ČERVEN 2026
Měsíc sdílených zážitků – aktivity zaměřené na hodnocení školního roku v družině a oslava konce školního roku
-
Příroda v létě, pozorování změn v přírodě, znaky léta, letní měsíce
-
Tvoření s letní tématikou
-
Den dětí
-
Těšíme se na prázdniny
-
Ochrana zdraví, úrazy, nebezpečí při koupání a letních aktivitách, nebezpečí v přírodě
-
Povídání o končícím školním roce, hodnocení školního roku, plány na prázdniny
-
Povídání o tom, co se mi líbilo a nelíbilo ve školní družině
-
Pobyt na hřišti a školní zahradě
-
Odpočinková činnost – červen s Bobem a Bobkem (pohádka, kniha, omalovánka)
V tomto školním roce se budeme zabývat podporou tvořivého a logického myšlení žáků, budeme vést žáky k samostatnosti, ke spolupráci, respektu k ostatním, vnímavosti. Chceme podporovat jejich zájmy, vytvářet u nich pozitivní vztah k přírodě, posilovat pozitivní návyky a přispívat k prevenci sociálně patologických jevů. Žáci mají prostor i pro spontánní činnosti, aby mohli rozvíjet samostatný projev a rozhodování.
Tematicky se budeme zabývat čtyřmi ročními obdobími, aby si žáci upevnili znalosti z výuky a aby se dobře orientovali v čase.
Budeme opakovat:
-
měsíce vztahující se ke konkrétnímu ročnímu období,
-
znaky typické pro toto období,
-
změny v počasí, v přírodě (zvířata, rostliny)
-
aktivity a činnosti člověka v tomto ročním období,
-
svátky.