Vyhláška č. 197/2016 Sb., kterou se mění vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů, a některé další vyhlášky, zveřejněna dne 17.6.2016 v částce 74 Sbírky zákonů.
PSYCHOLOG
Organizace využívá služeb psychologa odborného poradenského zařízení SPC Nový Jičín. Od školního roku 2016/17 je možné využít i služby externího psychologa školy, kterým je pro naši organizaci paní Mgr. Marta Pavelcová. Organizace spolupracuje s paní psycholožkou při řešení mimořádných případů ve škole na žádost pedagogů nebo zákonných zástupců.
Kontakt: psycholog@zsfren.cz
Standardní činnosti školního psychologa
(dle přílohy č. 3 vyhlášky č
197/2016 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních)
| III. Standardní činnosti školního psychologa | |
| 1. Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole, včetně programu primární prevence. | |
| 2. Komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci. | |
| III.I. Diagnostika a depistáž | |
| 1. Spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání. | |
| 2. Depistáž specifických poruch učení v základních a středních školách. | |
| 3. Diagnostika při vzdělávacích a výchovných problémech žáků. | |
| 4. Depistáž a diagnostika nadaných dětí. | |
| 5. Zjišťování sociálního klimatu ve třídě. | |
| 6. Screening, ankety, dotazníky ve škole. | |
| III.II. Konzultační, poradenské a intervenční práce | |
| 1. Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná opatření prvního stupně, zejména pomoc při sestavování plánu pedagogické podpory a vedení. | |
| 2. Péče o žáky, kterým jsou poskytována podpůrná opatření druhého až pátého stupně, zejména pomoc při sestavování individuálního vzdělávacího plánu a vedení. | |
| 3. Individuální případová práce se žáky v osobních problémech, zejména konzultace a vedení. | |
| 4. Krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce. | |
| 5. Prevence školního neúspěchu žáků, zejména náprava a vedení. | |
| 6. Kariérové poradenství u žáků. | |
| 7. Techniky a hygiena učení pro žáky. | |
| 8. Skupinová a komunitní práce s žáky. | |
| 9. Koordinace preventivní práce ve třídě, programů pro třídy apod. | |
| 10. Podpora spolupráce třídy a třídního učitele. | |
| 11. Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání. | |
| 12. Konzultace se zákonnými zástupci při vzdělávacích a výchovných problémech dětí. | |
| 13. Podpora tolerantního a multikulturního prostředí ve škole a školském zařízení. | |
| 14. Podpora pro dlouhodobě selhávající žáky ve vzdělávání. | |
| III.III. Metodická práce a vzdělávací činnost | |
| 1. Participace na přípravě programu zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání. | |
| 2. Metodická podpora při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. | |
| 3. Metodická pomoc třídním učitelům. | |
| 4. Pracovní semináře pro pedagogické pracovníky, konzultace a metodické vedení. | |
| 5. Účast na pracovních poradách školy. | |
| 6. Koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole, zejména výchovného poradce, školního metodika prevence a třídních učitelů. | |
| 7. Koordinace poradenských služeb mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními. | |